Producent
Søg produkt
  • Din kundevogn er tom.

Kasse

Kundeoplysninger

Købsvilkår for WEBBASE ENTERPRISES LIMITED/GLOSSME
Org. nr: 502067-5483


Gyldig fra 01-01-2010

Anvendelse

Glossme’s købsvilkår gælder fra og med den ovennævnte dato og erstatter eventuelt tidligere publicerede købsvilkår.

Prissætning

Priserne på Glossme’s hjemmeside opdateres kontinuerligt og er inklusive moms. Priserne er angivet i lokal valuta, og fragt tilkommer på hver bestilling i henhold til det nedenfor beskrevne.

 

Betaling

Betaling sker via kreditkort. Ved betaling med kreditkort trækkes pengene direkte ved købet. Betalingsmodtagere er Webbase Enterprises Limited, org.nr: 502067-5483. (For sikkerhedsinformation se FAQ).

Kvittens sendes med i forsendelsen af varer. Glossme forbeholder sig retten til at ændre priserne på hjemmesiden og på øvrige publikationer uden forudgående meddelelse. Salg sker mod konto-/kreditkort (Visa, Mastercard, Diners Club, Dankort, eOLV) (maks. 10 000 DKK inklusive moms). Salg kan ikke ske til umyndig eller bestiller under 18 år.


Glossme har ret til at overlade og/eller pantsætte tilgodehavender fra Kunden til anden kredityder.

Glossme forbeholder sig ejerretten til det leverede produkt indtil Kunden har opfyldt samtlige sine forpligtelser overfor Glossme. Hvis Kunden ikke aflægger betaling til rette tid har Glossme retten til at overtage varen. I de tilfælde hvor Glossme har foretaget beslutning om overtagelse, er Kunden forpligtet til omgående at tilbagelevere leverede varer. I de tilfælde produktet ikke tilbageleveres til Glossme debiteres Kunden omkostningen for behandling og administration forbundet med det enkelte ærinde.

 

Fragtomkostninger

På samtlige bestillinger tilkommer et leveringsgebyr på i øjeblikket 39 DKK eller 69 DKK inklusive moms. Fragtomkostningerne er afhængige af forsendelsens vægt og størrelse, og der findes kun én fragtomkostning uanset hvorfra produkterne er taget. Den aktuelle omkostning for fragt kan findes i Kundevognen og i Kassen. Der tilkommer inden yderligere omkostninger udover fragtomkostninger.

 

Levering

Bestillinger modtaget før kl. 17.00 angående produkter, som haves på lager, sendes normalt samme dag. Ordrebekræftelse sendes kun via e-mail (til den e-mailadresse som er angivet på dit kundenummer).

Omtrentlig leveringstid angives i webbutikken.

Restnotering

Hvis en vare er midlertidigt udsolgt restnoteres hele ordren indtil fuld levering kan ske. Del-leveringer kan lade sig gøre, men sker da først efter kontakt med vores kundeservice.

 

Afbestilling og ændring af ordre

Du har mulighed for gebyrfrit at ændre din ordre frem til det tidspunkt, hvor pakken pakkes hos Glossme. Ændringen kan ske efter kontakt med Glossme’s kundeservice. Efter din ordre er pakket kan der ikke foretages ændringer.


Ikke afhentet forsendelse

For forsendelse som ikke er afhentet og ikke er afbestilt, men er kommet retur til Glossme debiteres en afgift på i øjeblikket 310 DKK inklusive moms for at dække Glossme’s omkostninger (såsom transport- og administrationsomkostninger).

 

Garanti

Garantier på varen ydes af de respektive producenter. Glossme yder ingen yderligere garantier udover den af producenten specificerede.

Fortrydelsesret ved distanceaftale

Du har som privatperson (konsument) ret til at fortryde et køb, hvis dette sker indenfor 14 dage fra den dag du modtager varen, eller en væsentlige del af denne. Ved påberåbelse af fortrydelsesretten er vi taknemmelige hvis du gør returproceduren lettere ved at udfylde retursedlen som findes på bagsiden af fakturaen.


For at påkalde sig fortrydelsesret skal konsumenten holde varen i væsentligt uforandret stand. Ved returnering skal varen/produktet pakkes godt (gerne i samme emballage som den blev afsendt i fra Glossme). Transportskader, som opstår på grund af mangelfuld emballering, debiteres dig som kunde. Varer som returneres mod postopkrævning vil ikke blive udløst. Glossme påtager sig intet ansvar for transporten af den returnerede forsendelse. Fragtomkostning for returneringen betales af kunden.

For de produkter som har brudt forseglinger/plomberinger (ej er i væsentligt uforandret stand), returneres varerne/produkterne kun efter anmodning fra kunden. I dette tilfælde debiteres ny fragtafgift.

Fortrydelsesretten gælder ikke for virksomheder.

 

Reklamation

Hvis en vare er skadet eller behæftet med fejl når den modtages skal den reklameres indenfor 7 dage fra leveringsdato. Obs! Ved transportskader, se nedenfor! Glossme påtager sig omkostningsfrit at rette fejlen ved eventuelle reklamationsanliggender. Som kunde er du ansvarlig for at undersøge produkterne nøje ved modtagelsen for at forsikre dig om at de er fejlfrie.

Bemærk at hvis du som kunde vælger at gøre brug af den leverede vare trods viden om afvigelse vedrørende produktegenskaber såsom volumen, duft, farve, smag etc., så har du dermed også accepteret den eksisterende leverances afvigende egenskaber, og kan dermed ikke påberåbe dig reklamationsretten, men er forpligtet til at betale salgsprisen for de leverede produkter.

Det er vigtigt at returnering/reklamation gøres med det samme, og ved spørgsmål og overvejelser står Glossme’s kundeservice altid til tjeneste.

Ved reklamation skal retursedlen, som findes på bagsiden af fakturaen, udfyldes og sendes med for at forenkle reklamationsproceduren. Varerne/produkterne skal tilbagesendes i originalemballage samt være godt indpakkede i en af Postvæsenet godkendt ydre emballage (f.eks. bølgepap). Eventuelle transportskader på grund af mangelfuld emballering debiteres dig.

I de tilfælde hvor producenten stiller egen support og garantiservice til disposition har Glossme ret til i reklamationsanliggender at henvise kunden direkte til respektive producents support, eller til en af producenten anvist servicepartner.


Glossme kontrollerer/tester indsendte varer i overensstemmelse med din fejlbeskrivelse, hvorfor det er vigtigt at fejlbeskrivelsen er så udførlig som muligt. Hvis det efter tests vurderes at varen er fejlfri debiteres du en afgift på 310 DKK (inklusive moms) for at dække Glossme’s omkostninger for returneringen.

Hvor Glossme vurderer at varerne/produkterne er fejlfrie returneres forsendelsen kun efter anmodning fra kunden. I dette tilfælde debiteres en fragtafgift.

 

Transportskade

Transportskade skal umiddelbart (på ankomstdagen for leveringen) anmeldes til Posten, telefon 020-340 340 samt til Glossme via e-mail, info@glossme.se. Som kunde skal du ikke afhente en pakke der ser skadet ud. Hvis du først opdager skaden efter du har åbnet pakken reklamerer du umiddelbart varen til Posten samt til Glossme som beskrevet ovenfor.

 

Ansvar for fejl

Foreligger der fejl som Glossme er ansvarlig for, så påtager Glossme sig på egen regning at afhjælpe fejlen ved reparation, omlevering eller tilbagebetaling af købsbeløbet, hvis dette kan ske uden væsentlig omkostning eller ulejlighed for Glossme. Yderligere rettigheder for kunden kan følge af respektive producenters egne (til slutkunden) rettede garantier.


Glossme’s ansvar er begrænset til det, som angives i disse Købsvilkår, samt det, der følger af konsumentkøbeloven. Glossme bærer således intet direkte eller indirekte ansvar for f.eks. (men ikke begrænset til) inkompatibilitet, leveranceforsinkelser, skadebringende egenskaber i varerne, produktansvar, udebleven profit, driftsafbrud, merarbejde eller anden økonomisk skade.

Bemærk at support og fejlanmeldelse kan være på engelsk for visse producenter.

 

Teknisk support og anvendelsesstøtte

For teknisk support og eller anvendelsesstøtte, ved almene spørgsmål eller ved fejl på varer henvises Kunden til respektive den producent. Glossme kan ikke stille teknisk support på produkter til disposition.

 

Integritetspolitik

Ansvar og overordnet information
Webbase Enterprises Limited (Glossme) orgnr: 502067-5483, er ansvarlig for de personlige oplysninger, der indsamles og behandles af Glossme. Vi overholder den svenske Personuppgiftslagen (PUL), SFS 1998:204 samt den fælles nye EU-forordning GDPR (persondataforordningen), der er gældende fra den 25. maj 2018.

Eftersom vi følger ovenstående forordning er vi ansvarlige for hvordan vi lagrer og behandler de personlige oplysninger du videregiver til os såsom navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer samt e-mailadresse. Vi behandler dine personlige oplysninger for at kunne administrere dine køb, for at kunne analysere de køb du foretager hos os og derved kunne skræddersy og bedre tilpasse vores tilbud til dig gennem forskellige kommunikationsmuligheder, samt for at kunne udvikle og forbedre vores produkter og tjenester.

Som led i vores markedsføring analyserer vi forskellig information: dine personlige oplysninger, dine køb og din aktivitet på vores side(r), og gennem forskellige samarbejdspartnere kan vi desuden følge sidstnævnte på andre eksterne sider/platforme.
Vi vil eventuelt behandle dine personlige oplysninger for, ved hjælp af forskellige former for analysesoftware/-tjenester og samarbejder, at kunne skabe mere relevante og tilpassede annoncer og tilbud, som du ser eller modtager, samt for at kunne udvikle produkter og tjenester, eller for at analysere din brug af vores hjemmeside, og til tjenester med tilslutning til aktivitet på siden eller brug af internet.

Hvornår kan vi dele dine oplysninger?
Dine personlige oplysninger kan videregives til eller kontrolleres med forskellige samarbejdspartnere for at analysere og/eller sikre adresseoplysninger, samt til markedsføringskommunikation. Vi deler kun dine personlige oplysninger når dette er et lovkrav eller hvor det i øvrigt er tilladt ifølge loven. Vi kan i visse tilfælde gøre brug af assistance mht. personlige oplysninger, som hjælper os med vores markedsføring eller for at håndtere forskellige aftaler og/eller bestillinger. De der hjælper os i nævnte tilfælde kan være vores transportører og logistikfirmaer, bank- og kreditkortsvirksomheder eller leverandører inden for markedsføring. I sådanne tilfælde har vi indgået en aftale med det pågældende firma, som leverer assistance mht. personlige oplysninger, der sikrer at der er implementeret sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine oplysninger.
Dine personlige oplysninger kan desuden videregives til og behandles af Fortus International Holding AB, samt dets øvrige datterselskaber.

Lagring og lagringstid
Vi kan gemme sine personlige oplysninger til forskellige markedsføringsformål jf. ovenstående i op til 3 år efter dit kundeforhold med os er ophørt.
Vi anser dig som værende kunde i forbindelse med dit køb; i løbet af den periode du afbetaler et eller flere af dine køb; mens du abonnerer på eller anvender et eller flere af vores produkter/tjenester; samt mens du benytter dig af nogle af vores tjenester på vores hjemmeside eller af nogle af vores applikationer. Vi anser dig endvidere som værende kunde i løbet af den periode hvor eventuel garanti er gældende for produkt(er), som du har købt af os.

Indsamling af oplysninger og samtykke
Gennem køb af produkt(er) fra vores sortiment, ansøgning om kredit, registrering af brugerkonto hos os, registrering for at modtage sms- eller e-mailmarkedsføring, bestilling af abonnement eller overvågning af produkter og/eller download af en eller flere af vores applikationer afgiver du dit samtykke til sådan behandling af dine personlige oplysninger, som angivet ovenfor. Du kan helt eller delvist tilbagekalde dit samtykke ved at give os skriftlig besked herom via nedenstående adresse.

 

Dine rettigheder/kontakt os
Vi anvender dine personlige oplysninger på baggrund af dit samtykke, men du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke. Hvis du ikke ønsker at dine personlige oplysninger skal anvendes til f.eks. markedsføring via e-mail, sms eller lignende, så kan du afregistrere dig fra disse markedsføringsaktiviteter. Alternativt kan du kontakte vores kundeservice på 8088 - 3615 eller sende os en mail på info@glossme.eu.
Som kunde har du ret til at få adgang til den information vi har gemt om dig. På baggrund af GDPR har du fra den 25. maj 2018 ligeledes ret til at ændre oplysninger eller få slettet information. Dette kan gøres med forbehold for gældende lovgivning ved at skrive til os på Webbase Enterprises Limited/Glossme, att: Kundeservice, SE - 438 91 Landvetter, Sverige og meddele os om dit ærinde. Behandlingstiden kan være op til 6 måneder afhængig af ærinde.

Vi forbeholder os ret til når som helst at foretage ændringer i denne Integritetspolitik, i den udstrækning ændringerne er nødvendige for at rette afvigelser eller for at opfylde nye lovlige eller tekniske krav. 

 

Registrerede varemærker

Alle navne, betegnelser og beskrivelser med mere som forekommer på Glossme’s hjemmeside er i foreliggende tilfælde registrerede varemærker.

Ved afgivelse af bestilling sendes en ordrebekræftelse via e-mail. Afvigelser mellem ordrebekræftelse samt priser og leveringsvilkår kan forekomme.

 

Øvrigt

Fakta- og prisoplysninger gives med forbehold for trykfejl, leverandørens prisforhøjelser, eventuelt urigtigt angivne tekniske specifikationer osv., samt for udsolgte varer. Glossme forbeholder sig retten til ændring af information, inklusive priser, specifikationer og produkttilbud uden forudgående meddelelse.

Sædvanlig kreditprøvning udføres, og Glossme forbeholder sig retten til at afslå ordrer.

Alle former for bedrageriforsøg politianmeldes.